Heti
ensimmäiseksi on sanottava, että Kurennayan vieraiden kielten ääntämys oli
venäläiseksi oopperalaulajaksi varsin mallikasta. Kielet tunnisti ja tekstiä
pystyi seuraamaan varsin hyvin. Jopa ensimmäisenä ylimääräisenä numerona
laulettu Oskar Merikannon Pai, pai, paitaressu kuulosti oikein mukavalta.
Kurennaya ei
vielä ollut aivan omimmillaan vahvan dramaattisissa esityksissä; äänessä ei
ollut vielä riittävää tunnelatausta ja voimakas elehtiminen ei tietenkään pystynyt
sitä korvaamaan. Mutta sen sijaan venäläisissä lauluissa ja varsinkin Pjotr Tšaikovskin Kanarejkassa (Канарейка) ja kehtolaulussa Kolybel’naja pesnja (Колыбельная песня) oli tunnetta mukana ja ne olivatkin ehdottomasti konsertin parasta antia.
Kaiken kaikkiaan
voin siis todeta, että vaikka konsertti ei ehkä ollut sata prosenttisen
täydellinen, niin se tarjosi silti oikein mukavia lauluja ja jopa joitain
huippuhetkiäkin, joita on hauska muistella sitten kun – sanon tässä siis kun –
Kurennaya on kerännyt enemmän mainetta maailmalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti